Vandage

Hai. Nabilah mintak post kali ni dalam bahasa melayu. Baiklah. Manusia datang dan pergi. Pejam celik dunia baru bermula. Manusia yang baik dan peramah sering jadi mangsa. Dipergunakan dan dikecewakan. Semuanya pasal kisah mereka. Hanya mereka sahaja seolah solar sistem berputar mengelinginya. Maksud saya, apabila seseorang itu rapat dengan kita. Dia je yang boleh bercerita. Dia je yang betul. Asik kita je yang kene dengar tetapi dia tak nak dengar cerita kita. Da la sakit hati pastu kecewa. Apa jenis manusia, sombong dan berlagak. Tolong la jadi berperikemanusian dan bertimbang rasa la jugak. Setiap orang ada kisah tersendiri dan setiap cerita tidak sama. Tolong la dengar walau bosan macam mana pun. Jangan ingat semua orang milik kau. Satu dunia kau yang kuasa. Kalau aku fedup kau marah. Kalau aku malas nak dengar kau cerita kau cakap aku berubah la , kau cakap aku sombong la. Tapi bila kau tak layan atau malas dengar cerita aku . Aku hanya bersabar sahaja. Aku tahu betapa penting nilai kawan. Aku memang terlalu jaga perasaan kawan dan sayang kawan. Sampaikan aku utamakan kebahagiaan kawanku dari hidupku. xoxoxo- ilhamdanial.