Fragile Life part 4

Assalamualaikum and selamat sejahtera .

Celik pejam celik pejam , sekejap sahaja kita sudah tiba di part 4 :] dan bakal temu pengakhirannya iaitu di Part 5 . Ok , saya nak berterima kasih kerana anda mengikuti cerita ini dan follow/like blog saya :] Saya sangat terharu *lol* tetapi terima kasih tak terhingga hee =..=

Ok , jom mulakan Part 4 .
Pada hujung minggu , Jejaka tidak suka keluar macam outing la dengan rakan or family , Dia lagi suka duduk rumah atau pergi pantai ke . Kiranya dia suka tempat yang tidak kecoh dan ramai orang tetapi tempat yang boleh tenangkan diri , ingat diri dan ingat tuhan.Jadi , pada hari ini , sabtu , Tiba-tiba dia macam rasa bosan sangat , da macam tidak tahu nak buatpe , Dia keluarlah pergi ke taman , dia melakukan senaman sikit dengan berlari , selepas itu dia duduk di tepi tasik bagi ikan makan *campak roti* roti yang dibelinya tadi.

Jejaka hampir saja terlena , nasib baik dia sudah mengunci jam kerana dia perlu balik , ambik adiknya pulang dari sekolah , serta mengelakkan maknya risau. Oleh itu , jejaka lantas bangun dan bergerak untuk pulang ke rumah . Semasa dalam perjalanan  , nama jejaka di teriak-teriak dari belakang . Kelihatan seorang perempuan yang memangilnya , semakin hampir semakin jelas rupanya , Perempuan itu umpama datang dari kisah silamnya , perempuan itu ialah Wanita .

Jejaka orang islam , jadi beliau memberi salam dengan ikhlas .

Jejaka - Assalamualaikum wanita ,
Wanita - Wasalam , lama tidak nampak jejaka. Apa khabar ?
Jejaka - Sihat alhamdulilah , Wanita , jejaka kene pulang sekarang .Da lewat ni.
Wanita- Ouh , tetapi wanita nak berbual dengan jejaka *catch up*
Jejaka- Insyallah . Baiklah *bye*, Assalamualaikum.
Wanita- Jejaka *air mata* wanita rindu jejaka , wanita nak jejaka balik *muka merah* wanita menyesal lepaskan jejaka , jejaka maafkan wanita kan ? jejaka tolong la faham wanita .
Jejaka - Err, wanita. Jejaka da lama maafkan wanita ok,kita sebagai islam kene saling bermaafan. Kita berkawan ye wanita.
Wanita -*lap air matanya*Kenapa jejaka baik dengan wanita .*Wanita berasa sangat salah**senyum*
Jejaka - sudahlah , yang da lepas lupakan . Kita kawan je la . Baiklah saya pergi dulu .
Wanita - *diri di situ macam batu sambil senyum* Dia fikir apa yang patut dibuatnya



-Jejaka pulang ke rumahnya dan tiba tetap maghrib-
Dalam fikirannya terlintas peristiwa wanita tadi . Tapi dia malas memikirkanya kerana dia sudah ada gadis <3 kekasihnya .

END of part4 .
do check out part 1,2,3 .

Popular Posts