Fragile Life part 3

Setelah sekian lama , jejaka itu makin maju , maksud saya dia makin sibuk dengan kehidupan nya .Ye la kan , kehidupan bersosial di alam maya ini memang tak berhenti . Ada sahaja yang baru .

Oleh kerana terlalu banyak bina laman web, satu hari ni dia tersangkut dgn satu laman web. Dia terpegun dengan kemodenan laman web itu , walaupun susah untuk mengendalikannya tetapi dia tetap berusaha , dan hampir seluruh masanya dia menghabiskan di sisitu , semakin hari laman webnya maju dan dapat banyak perhatian orang .Dia tiada niat untuk tunjuk menunjuk tetapi dia suka kerana ada makhluk yang pandang dia , amik peduli pasal dia dan sudi terima dia seadanya. Semakin hari semakin ramai kawan yand diterimanya. Suatu hari tu ada seorang *perempuan* tegur dia dan memberi pandangan nya terhadap hasil kerjanya . 

Perempuan - Hello , boleh kita berbual 
Jejaka -  Ye saya , silakan awak
Perempuan - Saya suka hasil kerja awak la . Saya rasa ia unik
Jejaka -  Ouh terima kasih awak

*suasana kekok kerana Jejaka sudah lama tidak melayan wanita, kehebatan dia sudah hilang*

Perempuan - Erm , awak buatpe ?
Jejaka - Tiada pape, awak maaf saya kene pergi
Perempuan - Ouh *malu dan benggang* Bye awak

Jejaka terus off tanpa membalas balik , dia berasa kekok dan pelik . Masuk waktu maghrib tiba masanya menunaikan solat fardu . Jejaka mengambil wuduk dengan air sejuk supaya bersih dan segar  dan duduk bersila dan fikirkan tentang perkara tadi . Sebenarnya tidak banyak mana pun yang hendak difikirkan kerana dia tidak mengenali perempuan itu .Tetapi kenapa dia ada berfikiran dua kali , seolah ingin mencuba bercinta kembali , tetapi setiap idea mencuba nya kembali kepada kebuntuan . Keesokannya , jejaka menugur peremepuan itu dan mereka kerap berbual selepas itu . Rancak juga perbualan mereka , haha . Sampai satu masa .

Perempuan - Awak , da hampir 2 bulan kita kenal
Jejaka - Wow , awak kira
Perempuan - :] awak ada rasa apa-apa terhadap saya ?
Jejaka - Ermm , awak seorang kawan yang menarik dan saya suka berkawan dengan awak :]
Perempuan - Awak , saya nak mengaku sesuatu , sebenarnya saya suka awak .
(jejaka balas lambat kerana speechlees dan susun ayat) 
(perempuan berasa takut jika jejaka tidak suka dia)
Jejaka - Ouh :] Terima Kasih kerana suka saya
Perempuan *hampa* Hmm , sama-sama k la wak , bye .
Jejaka - Bye awak tc :]
----------------------------------------------- Malam itu . sebelum jam 12
Jejaka menelefon Perempuan.

Perempuan - Hello ,
Jejaka - maafkan saya tadi kerana besikap angkuh , saya rasa awak hebat kerana dapat buat saya senyum dan ketawa , awak sentiasa tahu menyelesaikan masalah , Awak suka ketawa dan senyum, bagi saya sangat comel . Awak jujur dan baik hati saya harap awak setia dengan saya sebab saya suka awak , sangat suka,
Perempuan - Err ,
Jejaka - Sudikah awak jadi orang penting saya *lovers/capel* 
Perempuan - *hampir titis air matanya* *senyum* Saya sudi awak :] ILY.

Tepat jam 12 malam . Mereka teleh membentuk sepasang kekasih yang tulen <3

End of Part3 .
Do check part 1 and 2 :]

Popular Posts