Fragile Life part 2

Si jejaka ni hidup bukanlah dalam keadaan *fairytale* seperti biasa dia ada gaduh dengan sana sini .
Tetapi apa yang paling dia terasa apabila dia bergaduh degan kawan dia , sebab dia menganggap kawan dia semua macam keluarga darah daging diri dia sendiri .  Gaduh dengan keluarga ? HAHA memang kewajipan pun sebab mereka kita jumpa setiap hari , Tetapi jejaka ini tidak la sampai over sangat kerana walaumacam mana pun hubungan keluarganya bagai air yang dicincang takkan putus . Dia sayang keluarganya . Dia cuba sedaya upaya membahagiakan orang tuanya , oleh kerana dia masih belajar jadi dia tidak duit , dia hanya dapat kekalkan bekalan doa untuk ibubapa dia . Dia juga nak membantu dengan kerja rumah, tetapi mak ayah dia mengupah bibit . Jejaka tu MARAH sebab dia nak buat semua kerja rumah *ikhlas*

Ibu - Ha jejaka mak nak amik bibit
Jejaka - Ala ibu , takyah la bazir duit je
Ibu - Memang la , tapi rumah ni siapa nak urus . Ibu sibuk dengan kerja
Jejaka - Takpala ibu , jejaka boleh jagakan untuk ibu *senyum*
Ibu - haha *senyum sindir* Takpala , jejaka fikir pelajaran ye dan adik
Jejaka - Hmm , baiklah ibu *senyum*

Jejaka berasa hampa kerana ibunya tidak percaya akan kebolehannya , tetapi dia faham . Dia dikurniakan otak yang matang , Dia boleh fikir sendiri jadi ibunya tidak perlu terangkan semua .
Jejaka itu cuba banyak kali untuk pujuk ibunya kerana dia ingin mempertahankan pendapatnya .

Jejaka - Ibu , tengok ni jejaka siapkan sarapan
Ibu - Eceh *jeling atas meja* Ada roti jam , telur separuh rebus dan beberapa ayam goreng
Jejaka - pandai tak saya buat *senyuman heee~*
Ibu - Ekh budak ni , cepuk karang

*telatah dua anak beranak ni dilihat oleh ahli keluarganya* *senyum *

selepas makan  ,

Ibu - alhamdulilah , jejaka pandai masak , sedap pulak tu
Jejaka - Jadi ibu tak amik orang  gaji la ni
Ibu - *tergelak kuat* Jejaka ni , Ibu kene amik la jejaka , tolong faham situasi ibu
Jejaka - Erm , baiklah ibu , Tapi jejaka pandai masak , sedap lagi *dengan bangganya*
Ibu - *senyum* Ibu bangga ada anak macam Jejaka, nanti ada bibit . Jejaka masak tau jangan
         harap bibit pulak.Tolong ringankan beban dia sekali.Jejaka da besar , bibit tu untuk
        kerja rumah , jangan jejaka jadikan dia hamba jejaka pulak.Tu adik sepah-sepah tolong
         jaga sekali .
Jejaka - *angguk* Dan mula angkat pinggan untuk dicucinya

End of part 2

Click here - part1 -