Fragile Life part 1

Assalamualaikum for the muslims and hello for the non malay .
Today im gonna write a love story , i cant say my source it could be experience or something i came across. But this is my writing so , i own this story :] Ouh yeah . This story is in malay . sorry .

Pada suatu hari , seolah sudah ditakdir , seorang jejaka baru sahaja ditinggalkan kekasihnya .
Wanita bertudung putih minta jejaka tersebut jumpanya dia taman , katanya ingin bincang hal pelajaran . Tiba di taman , angin kencang menepuk pipi , daun bertaburan terbang tinggi . Wanita itu mulakan dengan senyuman manis seolah memeberitahu jejaka itu bahawa semuanya biasa sahaja , bagi jejaka itu tidak beranggapan buruk . Wanita itu memulakan bicara ,

Wanita - Hai awak *senyum*
Jejaka - Ye sayang :*
Wanita - Saya nak tamatkan hubungan kita *fullstop*
Jejaka -  AWAK !kenapa ? sorry kalau saya ada buat salah
Wanita - Saya tidak hutang awak sebarang penjelasan , selamat tinggal awak

Jejaka itu tergamam sebentar , Air matanya ingin sahaja mengalir tetapi dia ada maruah, apabila dia sudah dapat susun ayatnya , Wanita itu sudah tidak kelihatan . Dia berduka dan banyak kali ingin mentamatkan riwayatnya . Kekasihnya tinggalkanya tanpa sebab dan tidak ingin menemuinya lagi . Kehidupan lelaki itu tunggang terbalik , cuba mencari sebab ditinggalkan . Dia tanya rakan-rakan kekasihnya tetapi mereka diberitahu agar jangan layan jejaka itu . Semakin hari semakin duka dan parah dibuatnya . Alhamdulilah dengan pertolongan, kepercayaan yang teguh terhadap agama islam dia boleh yakin dan teruskan hidupnya kerana selepas solat fardu dia berasa yakin kembali . Kawan-kawannya serta ahli keluarganya jugak memberi nasihat dan tunjuk jalan seperti *tour guide* . Tetapi jejaka itu tahu bahawa dia tidak boleh berharap sangat dengan kawannya , kerana setiap Hai mesti ada Bai . Rakan-rakan ni jangalah nak percaya sampai pasrah sepenuhnya kerana kita tidak boleh baca di dalam , ada kawan khas untuk tempoh tertentu dan ada untuk tujuan tertentu . Jadi jejaka ni fikir supaya bagi tahu mana yang penting kerana dia khuatir akan kawan nya sendiri . Jejaka itu tahu bahawa da tiba masanya dia teruskan hidup , dia telah penat fikir berulang-ulang kali .

Dia semakin takut akan kejadian yang berlaku , Trauma la katakan . *bukan perempuan je ada* Jejaka ini ambil langkah selamat dengan bersosial melalui online sahaja , kerana dia tidak berani nak bersemuka dengan makhluk wanita . Kerana dia sudah mengkatagorikan betapa tingginya tahap wanita itu dalam dirinya . Dia sangat percaya lagi sayang , terutama perempuan yang berhijab ni kerana baginya sungguh  indah wanita itu berhijab dan beranggapan bahawa di dalam pun sama . Jadi langkah selamatnya dengan membuka acc Facebook , Tumblr , Twitter , Formspring . Apa sahaja yang boleh berhubung antara manusia lain . Jejaki ini tidak mengharap penemuan cinta baru malah dia ingin kekal berduka . Dia sentiasa simpan masalah dia kadang kala dia seolah ingin meletup , kerana dia tidak sanggup cerita kat rakan dia yang layan dia seolah daun yang ditiup angin . Dia tidak yakin dan berani , dia tidak sanggup dipergunakan . Dan terciptalah blognya . Ya dia membina Blogger , untuk meluahkan segala musibahnya ,Dia tahu cara ini tidak dapat nasihat atau petua kerana di tahu , blog itu diari , apa dia tulis dia yang tahu. Sekurang-kurangnya rahsia dia selamat .

End of part 1