fiesta bebeh

Laporan Sambutan Fiesta 50tahun SSI

pada 27dan 28 march 2010 , SMK Sultan Ismail telah mengadakan Fiesta , sambutan ini terbuka kepada semua rakyat , sambutan ini dilakukan kerana SSI ingin mengumpul duit untuk pembinaan dan naik taraf .KBK telah turut terlibat dalam aktiviti jual menjual .

setiap ahli diminta membawa barang yang tidak digunakan seperti topi , majalah , buku dan sebagainyauntuk dijual .banyak barang yang diperoleh atas kerjasama ahli KBK. seterusnya , pembahagian shift jualan dilakukan.

pada awal pagi 27 marc , setiap kelab akan menghias gerai masing-masing. semasa sibuk menghias ,
semua pelajar dipanggil ke padang untuk senaman aerobik oleh cikgu , senaman tersebut teridiri daripada senaman chicky dance . setelah bersenam , kami kembali ke gerai untuk sambung menghias , ramai pembeli sudah mula berkunjung . kami agak kelam kabut kerana belum sempat susun dan harga juga belum diletakkan . sambutan nye agak meriah sekali .

keseokan harinya , iaitu 28 marc . PIBG dan anugerah pelajar cemerlang ssi telah di adakan dan beberapa ahli pelajar terlibat . gerai pula dijaga oleh ahli fom2 untuk semantara sehingga PIBG selesai . sepanjang jualan berlangsung , DJ jemputan memainkan lagu2 yang menaikkan semangat untuk membeli , selain itu , DJ juga mengumunkan beberapa gerai untuk diperomosikan .

pada hujung hari , DJ telah turun ke padang mencari beberapa orang untuk joget . Guru besar turut terlibat dalam acara ini .bagi KBK pula , kami sudak mula kesibukkan mengemas dan menghabiskan barang yang dijual . siap sahaja mengemas , kami kira sale yang kami peroleh untuk dua hari .rm522 telah diperoleh , pengerusi KBK amat bersyukur kerana telah penat bertungkus lumus.setelah itu , kupon rm522 itu ditukar kepada ringgit malaysia.

jam menunjukkan pukul 5.40 petang , ahli KBK semua bersurai dalam keadaan penat tetapi rasa bangga kerana usaha mereka bernilai .kami mengharapkan aktiviti ini dapat diulang kerana aktiviti ini banyak faedah yang diperoleh.


laporan disediakan oleh,




(Muhammad Ilham Danial)
Setiausaha,
Kelab Bimbingan dan Kaunseling
Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Ismail


Popular Posts